måndag 15 januari 2018

Måndagen den femtonde januari 2018

En hel semestervecka har passerat och nu är det fyra veckor kvar av min flykt från vinter och kyla. Idag åt jag lunch tillsammans med Nina, det blev kinamat. Fick en konstig lapp i min lyckokaka - jag fattar nada. Sen hem för att upptäcka att det är stopp i avloppet i badrummet, när man spolar så väller det, som man spolat ner, upp ur golvbrunnen. Mindre kul eftersom jag ville tvätta håret inför min klipptid som jag hade på eftermiddagen. Jag fick hit en vaktmästare som fixade skiten. Sen snabbt ner på stan och bort till frisören där jag blev av med både hår och pengar. Väl hemma slog jag mig ner tillsammans med en kopp te samtidigt som jag spelade Grand Theft Auto V: Online en stund, ett spel som jag spelat i 2500 timmar nu - galet så klart. På kvällen drog jag iväg till biografen för att kolla på filmen The Commuter med Liam Neeson. Resten av natten blev det mer Grand Theft Auto V: Online.


- Det händer att jag lämnar lägenheten, men det är inte ofta


- Kinamat idag


- En kopp jasmine-te


- Luddigt och suddigt


- Nu ska granen bort

4 kommentarer: