lördag 25 juni 2016

Varghotellet vid Järvzoo, Järvsö. 2016-06-25

För exakt tre veckor sedan, den fjärde juni, bodde jag en natt på Varghotellet vid djurparken Järvzoo i Järvsö. Som vargälskare föll jag för det lilla charmiga hotellet eftersom det sprang tre vargar utanför sovrumsfönstret. Väl hemma igen så gick det inte många dagar innan jag bokade en till natt på Sveriges bästa hotell och idag är det dags att åka tillbaka. Problemet med att inte äga någon bil är att man måste försöka låna rller hyra en bil, idag får jag låna bil av min mamma, som tack och lov, bor efter vägen upp till Järvsö. Klockan 08:45 hoppar jag på buss 236 mot Enviken. Väl framme hos min mor så hinner vi prata en stund innan jag far iväg och tankar upp bilen. Klockan 09:40 lämnar jag Enviken och väl framme i Järvsö kör jag bort till Järvsö kyrka på Kyrkön. Här går jag bort till skogen bakom kyrkogården för att besöka den varggrop som prosten Petrus föll ner i år 1729.

Jag tar några kort och sedan åker jag till Järvzoo för att äta en sen lunch på hotellet Bergshotellet eftersom Varghotellet saknar restaurang, lunchen kostar 115 kronor så jag lassade på med en massa rostbiff och sallad. Efter maten går jag till Varghotellets reception och här handlar jag lite souvenirer, jag köper vargavtryck i gips som man hänger på väggen. Sen går jag ut i djurparken för att fota utfodringen av vargarna. Det är riktigt varmt ute och vargarna vill till en början inte ha någon mat, men när allt folk hade gått vidare så vågade dom sig ner och ta ett köttstycke. Sen går jag ner till receptionen för att checka in, jag får rum nummer två som blir mitt favoritrum på Varghotellet eftersom det har två stora fönster ut mot varghägnet.

Jag plockar in allt som jag har med mig i bilen och åker sedan iväg för att handla mjölk, vatten, te och tuggummi på Ica Supermarket som ligger ett stenkast från Varghotellet. Väl tillbaka på rummet igen så hinner jag fota en varg som går nedanför mitt fönster, det är riktigt varmt ute och vargarna ligger bara och sover. Det spelar ingen roll hur mycket varg jag än ser, jag tröttnar aldrig på dessa fina djur. Klockan 16:40 var jag tillbaka på Bergshotellet för att äta middag, det fick bli en hamburgertallrik för 155 kronor. Sen går jag tillbaka till Varghotellet och fotar så mycket varg det bara går och på kvällen går jag och sover, jag planerar att kliva upp vid midnatt för att försöka spela in vargyl.

Filmklipp:
Rum nummer två på Varghotellet vid Järvzoo | Övervåningen på Varghotellet vid Järvzoo | Alla tre vargar vid Varghotellet vid Järvzoo


- Tillbaka igen


- Tack mor för lånet av bil


- Hungrig som en varg


- Varghotellet var från början en lada


- Nyfiken varg


- Trött varg


- Fin


- Varghotellet


- Ett av mina bästa foton den här helgen

8 kommentarer:

  1. Passa på ok njut ok knäppa kort du är värd detta du som gillar vargar va försiktig kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du tar har du köpt en volvo helt okej bra att du älskar min bil tjoho😀😀😀👍👍👍👍💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ja jag köpte en bil 😀 Lika som din 😂 Ja din bil är bra den. Kram ❤️

      Radera
  3. Ps gå ok ät då hungrig som en varg haha skitkul kram

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, synd att det är så varmt att dom inte riktigt vill vara uppe och springa. Men du får ju din älskade värme iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom bara låg och sov. Men det var ju riktigt varmt 😊
      Ja det var riktigt skönt med lite värme 😀

      Radera