måndag 30 maj 2016

Böls Kyrka i Böle

Förra veckan pratade jag med Annica i Hunsen (annicastjarnlof.blogspot.se) om Böls Kyrka som ligger utanför den lilla byn Svärdsjö i Dalarna, det slutade med att vi bestämde oss för att åka ut till Böls Kyrka idag måndag. Jag klev upp tidigt för att hinna med buss 238 som avgick klockan 10:43 från Falun, en timme senare var jag framme i Svärdsjö och här hämtade Annica upp mig. Vi satte kurs mot Böls Kyrka, för att komma till Böls Kyrka måste man gå i tjugo minuter och Böls Kyrka är ett gigantiskt stenblock som är tolv meter högt, vi tog några kort och sen åkte vi omkring i Vintjärn och kollade in byggnader från gruvdriften. Det har varit en otroligt trevlig och kul dag och ett stort tack till Annica för att du tog dig tid.

- Otroligt vacker skog

- Böls Kyrka är ett 10,000 år gammalt stenblock

- Annicas hund Hanna

- Vacker skog

- Brygga

- Vacker plats

- Höganäs badet

- Sjumila skogen i Svärdsjö

8 kommentarer:

  1. Tack själv, trevligt att ses :) Tur att Hanna fick bort barren i näsan innan fotot.

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter så kul när du kallar Svärdsjö för en liten by! Allt är relativt! Tycker det är en STOR by! Ryggen är en LITEN by! :-)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhh... Vackert 😉

    Hojta till om du vill ha promenad sällskap.... Jobbar ju där på vischan 😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna, men nu kommer jag nog inte att besöka Svärdsjö på ett tag ;)

      Radera