måndag 2 oktober 2017

USA-resan 2017-10-02

Falun, Dalarna

Jag stänger igen min resväska, låser dörren och går bort till Faluns tågstation. Det duggregnar. Jag och min vän Adam reser till Chicago idag, vi kommer att tillbringa två nätter i den blåsiga staden i Illinois. Sen ska vi köra 400 mil ner till Los Angeles via Route 66. Mitt tåg står inne på perrongen och jag kliver ombord på tåg 669 mot Stockholm. Dom två första siffrorna i tågnumret måste ju bara vara ett tecken? Jag slår mig ner på plats 61 och tåget rullar ut från stationen i rätt tid.


Arlanda, Stockholm

Efter två och en halv timmes tågresa är jag framme och här köper jag den obligatoriska Arlanda-ölen, det vill säga en Red Bull light. Sen slår jag mig ner för att vänta på Adam som flög från Norge i morse. Vi hittar på varandra vid Sky City, vi checkar in våra resväskor, det visar sig att min vägde bara 9,2 kilo. I säkerhetskontrollen tar det stopp. Både jag och mitt handbagage blir testade för kemikalier, jag är dock grön och får passera. Vi slår oss ner i en bar där Adam tar sin obligatoriska Arlanda-öl. Sedan går vi bort mot gate F65 som är vår gate. Här slår vi oss ner och laddar våra mobiler. Klockan 16:20 bordar vi flight SK 945 som idag flygs med en Boeing A330. Klockan 17:02 lyfter vi från Arlanda och jag är på väg till USA för andra gången i år, jag känner mig väldigt glad och tacksam för att jag kan resa.


Chicago, Illinois

Piloten sätter ner oss på O’Hare flygplatsen när klockan ör 01:21 svensk tid, då är hon 18:21 här i Illinois. Vi får lämna fingeravtryck och blir sedan fotograferade. Det gick riktigt smidigt den här gången. Vi går ut och utanför hoppar vi på en buss som tar oss till Alamo som är vår biluthyrare. Adam och jag har bokat en cab, det går inte att boka en specifik bilmodell men vi hoppades på att få en Mustang. Mannen bakom disken på Alamo frågar oss vilken bil vi vill ha, efter att svarat Mustang så går han ut för att leta. När han kommer tillbaka så har han glada besked, vi får en Mustang-cab och hela jag vill hoppa över och krama killen bakom disken. Vi får vänta en stund på Mustangen eftersom dom ska städa och tanka den. När vi får bilen så är den svart. Jag tror knappt mina ögon. Bilen ör så vacker. Adam låter mig köra till hotellet och vi checkar in. Där somnar jag lyckligt

























14 kommentarer:

  1. Fy attans usch ser trångt ut hu jeda mej kram😡😡❤❤❤✌

    SvaraRadera
  2. Å...så roligt! jag vill också åka! Men men...jag får nöja mig med ännu en reseblogg från dig. bra det med. :) Ha det så bra nu båda två. Kramar

    SvaraRadera
  3. Åå blir lite avensjuk på er kram😉❤

    SvaraRadera
  4. Ha en grym resa grabbar!

    Anki på fabriken

    SvaraRadera