torsdag 22 mars 2018

Torsdagen den tjugoandra mars 2017

Idag när jag steg upp var det mulet väder, jag märker hur jag påverkas av vädret. Är det sol så känner jag mig så otroligt glad och lycklig, men är det mulet så dras jag ner i nedstämdhet. Känner ni att ni påverkas av vädret? Jag vet ju att aprilväder väntar och att det kommer se ut så här ett bra tag till. Några timmar in på mitt arbetspass så sprack det upp och solen började skina, där fick jag för att jag gnällde. I morgon är det fredag och då ska jag, likt en iller, rusa hem och byta om så jag hinner ner på krogen innan dom stänger. På lördag ska jag tvätta lite och bara ta det lugnt, lördag kväll ska jag hänga på krogen och söndagen ska jag ut på Pokémon-event. Tack för att du besöker mig. 


- Mulet


- Tråkigt väder


- Faluröda stugor och mulet väder


- Fick en Scania-tidning av chefen, Scania är livet


- Det blev fint till slut

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får en toppenhelg iaf, själv ska jag iväg till jobbet o sitta vak inatt för första gången sen jag började jobba inom vården.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla 😀
      Jasså ska du sitta vak? Hur känns det? Nervöst? Ovant? Läskigt?
      Kram ❤️

      Radera
    2. De va nervöst eftersom de skulle va första gången sen jag började inom detta yrket för snart 10 år sen men när jag kom till jobbet så fick jag veta att personen hade gått bort tidigare på kvällen men fick va kvar o hålla lite koll på en annan är krasslig o orolig.
      Så nu ska jag ta o lägga mig o sova några timmar.
      God natt.. ;)

      Radera
    3. Oj, så du behövde inte? Hur känns det då? Skönt att slippa eller ville du sitta vak?
      God natt 😀❤️

      Radera
  2. Nope, behövde inte men fick ta mot personerna från begravningsbyrån när dom kom.
    De va skönt att slippa men hade nog ändå velat gjort de eftersom jag aldrig har suttit vak.
    Men de kommer flera gånger, men de är ju några äldre som är palliativ bedömd så man vet ju inte när de blir vak på dom då.
    Men nu blir de att slappa resten av dagen, funderar på o kolla på nån film medans killarna här hemma spelar..
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, det kommer fler gånger.
      Slappa på du, det gör jag med 😊
      Kram på dig ❤️

      Radera