torsdag 15 februari 2018

Torsdagen den femtonde februari 2018

Efter fem veckors semester, inklusive en inre resa i form av influensa, var det idag dags att gå till jobbet. Innan jobbet rusade jag ner på stan och köpte nya vinterskor, jag skulle ha köpte dessa skor i helgen som var men jag låg däckad då. Ett av mina mål under semestern var att gå ner några kilon, snabbmaten under mina två USA-resor förra året har satt sina spår - runt midjan. Innan semestern fick jag knappt ihop mina arbetsbyxor, idag satt dom löst och det känns så jäkla bra. Nu äter jag bra mat och jag tänker på hur mycket jag äter.

När hag gick till jobbet så mötte solen mig, älskade sol tänkte jag. Vad fort tiden har gått i alla fall, februari är ju, tack och liv, snart slut. På jobbet var allt som vanligt, förutom en sak, jädrar vad snö det har kommit under den tid som jag varit hemma. I korsningarna ligger det stora snöhögar, på dom få platser där asfalten var framme så var den trasig och sönderkörd. Det var som att köra nerför en puckelpisk, om inte min Scania skakar sönder så gör jag det. Dom första femton minuterna kändes det konstigt och ovanligt att köra stort fordon igen, då har man haft en bra semester. Nu ska jag jobba i åtta månader innan jag får någon semester igen och då reser jag till Miami.


- Nya skor


- Det droppar och smälter på taken


- Äntligen sol


- Snörik vinter 2017-18


- Massor av snö


- Först körde jag Audi på jobbet


- Min Scania har saknat mig


- Köra på natten - det bästa jag vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar