måndag 12 februari 2018

Sjukskriven

Vilket skämt. Här har jag haft fem veckors semester och varit frisk som en nötkärna, igår söndag bröt helvetet lös. Feber, förkylning, halsont och huvudvärk slogs i min redan svaga kropp och jag blev dödssjuk - så klart. Jag drack en jäkla massa vätska igår för att få ut skiten ur kroppen och jag var fast beslutsam om att gå iväg och jobba idag. Min klena kropp hade andra planer, för idag var det värre. Jag var så sjuk att jag knappt tog mig upp ur sängen, det var bara att ringa och sjukskriva sig och fy farao vad jag skämdes. Så jäkla patetiskt att inte dyka upp på jobbet, det hade varit mer trovärdigt om jag var sjuk nästa vecka. Nu kändes det som att det var ren skolk och jag skickade iväg ett sms till min chef där jag förklarade mig, han förstod tack och lov. Jag gillar mitt jobb och jag har verkligen inga problem med att gå tillbaka till jobbet, nu vill jag bli frisk för jag sitter här och gråter efter att ha slagit nagelbandet i kylskåpsdörren. När en karl är riktigt förkyld.


- Nu vill jag bli frisk

4 kommentarer: