söndag 11 februari 2018

Sammanställning av min semester

Fem veckors semester är över, jag börjar jobba i morgon. Många frågade mig om jag inte skulle resa någonstans på min semester och visst, jag förstår frågan. Men jag förstår mig inte på folks reaktion, det är tydligen mycket märkligt att tillbringa fem semesterveckor hemma i kalla Sverige. Jag gjorde två svindyra USA-resor förra året, dollarn stod i 8-9 kronor under mina besök. Dessutom bokade jag nyligen en resa till Miami i höst och det var inte gratis. Nog om folks reaktioner, alla har ju rätt till en åsikt.

Den åttonde januari gick jag på fem veckors semester, vilket var min sjätte vintersemester på raken. Att ha semester på vintern är faktiskt det bästa beslut som jag fattat, varför ta semester på sommaren när man är som piggast?

Det bästa som hände under min semester är att jag träffade Jonas. Jag såg honom på krogen och vi började snacka med varandra, det visade sig att vi hade jäkligt mycket gemensamt han och jag. Han är tydligen rätt poppis i stan och folk kommer alltid fram till honom på krogen. Jag har aldrig träffat någon som är så öppen, trevlig, generös, snäll, fördomsfri, ärlig och rak som Jonas. Nu låter det kanske som att jag är homosexuell, vilket jag inte är. Trots att vi snackat ett par gånger så litar jag på honom och det är inte ofta det händer.

Sen blev jag vän med en kille som heter Jimmy, vi var till Borlänge, Dalarna och såg på 2 Unlimited den 27 januari och vilken show! Trots att Anita inte var med så lät 2 Unlimited som det gjorde på 90-talet, det var en grymt trevlig kväll i Borlänge. Den femte februari var det mer än 20 grader kallt i Falun, jag gick inte ut den dagen kan jag lova. I morgon ska jag börja jobba igen, om den här usla kroppen kommer iväg det vill säga, jag har åkt på mansförkylning.


- 2 Unlimited i Borlänge den 27 januari 2018


- Kallt i början på februari


- Jag kunde besöka karaoken på fredagar


- Här är Jonas, min bästa vän

2 kommentarer: