fredag 23 februari 2018

Metallica suger ordentligt

Jag lyssnade varken på hård rock eller Metallica när jag var ung. Den 12 augusti 1991 släppte Metallica skivan ”The Black Album” och den slog ner som en bomb i. Aldrig tidigare hade jag lyssnat igenom ett album där nästan alla låtar var bra, jag gillade ju inte ens hård rock. Albumet, som egentligen heter ”Metallica”, är Metallicas bäst säljande album. Jag anser att Metallica pikade med albumet med samma namn. Om man lyssnar på albumen som kom före och efter albumet ”Metallica” så inser man vilken dynga dom har släppt, det är ren diarré-avföring. Hur kunde man bli så jäkla kass? Nej Metallica ska göra radiovänliga låtar som passar fler, inte den metall-dynga som man valde att göra. Jag köpte tre album efter ”Metallica-albumet” och samtliga krossade jag med en hammare innan tortyrredskapen hamnade i brännbart. Här är mina favoritlåtar med Metallica och det är ingen hemlighet att samtliga låtar är från ”The Black Album”, alla andra album suger ju  - ordentligt.

#metallica #suger #musik #dynga #värdelös #låtar

01. Nothing Else Matters

02. Sad But True

03. The Unforgiven

04. Whereever I May Roam

05. Don’t Tread On Me

06. Of Wolf And Man

07. That God That Failed

08. My Friend Of Misery

2 kommentarer:

  1. Japp, svarta albumet är bäst, alla låtar är bra. Men att resten är ren dynga nja...det finns ju nått guldkorn här och var. Men jag är inte heller nån storlyssnare av dom andra skivorna.

    SvaraRadera