fredag 9 februari 2018

Lista: Dom bästa kärlekslåtarna

Lördagen den 31 december 2011 gjorde jag slut med en tjej som jag älskade otroligt mycket, det kan tyckas vara märkligt att göra slut med en tjej som man älskar så mycket, men så är det ibland. Jag har alltså varit singel i sex år nu och det kommer jag förmodligen vara resten av mitt liv. Problemet är att jag har varit fri för länge samt att jag känner att jag har svårt för att lita på människor. Nästa vecka är det Alla Hjärtans Dag och jag lyssnar väldigt ofta på kärlekslåtar, här är mina favoriter.

[A]
A Great Big World - Say Something
Agnes - One last time

[B]
Babybird - You're Gorgeous
Berlin - Take my breath away
Bill Withers - Ain't no sunshine
Björn Afzelius - Tusen bitar
Britney Spears - Born to make you happy
Bruce Springsteen - Tougher than the rest

[C]
Cecilia Vennersten - Det vackraste
Chris de Burgh - The lady in red
Chris Isaak - Wicked game
Cue - Burnin'

[E]
Eric Carmen - Hungry eyes

[F]
Foreigner - I want to know what love is

[G]
Grace - Ingen kan älska som vi

[H]
Haddaway - What is love

[J]
Jan Johansen - Se på mig
Jill Johnson - Open your heart

[K]
Kent - Chans
Kent - Kärleken väntar

[L]
Lars Winnerbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu

[M]
Madonna - Forbidden love
Melissa Horn - Lät du henne komma närmre
Miss Li - I can't get you off my mind

[N]
Nazareth - Love Hurts
Niklas Strömstedt - Sista morgonen

[R]
Rihanna - Stay
Roger Sanchez - Another chance

[S]
Sam Smith - Stay with me
Scorpions - Send me an angel

[T]
Tommy Nilsson & Tone Norum - Allt som jag känner

[W]
Wilmer X - Vem får nu se alla tårar

När jag skrev den här listan och började länka alla låtar till Youtube så fastnade jag på Lars Winnerbäcks låt "Om du lämnade mig nu". Kolla när Miss Li börjar gråta på scen - så starkt.

4 kommentarer:

  1. Skickar massa kramar till dig vännen o hoppas du får en bra alla hjärtans dag iaf! Kram

    SvaraRadera
  2. Lät du henne komma närmre är så jäkla bra...flera av Melissas låtar är sådär nakna och utlämnande, älskar det. Ang Alla hjärtans dag...rätt tramsigt. Jag brukar köpa blommor bara för att jag gillar blommor och kan skylla på något :) :) Om jag var singel tror jag inte att jag skulle bry mig ett smack, är som alla andra dagar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra.
      Håller med dig. Om man älskar någon så ska det väl vara Alla-hjärtans-dag varje dag :)

      Radera