måndag 1 januari 2018

Måndagen den första januari 2018 (Nyårsdagen)

Det är första dagen på ett nytt år, man är klar med ett kapitel i sin livsbok och framför sig har man nya tomma blad som ska fyllas med det som kommer att hända under 2018. Det enda jag vet är att jag går på semester på fredag, hela fem veckors flykt från äckel-vintern. Jag vet fortfarande inte om jag kommer att åka till Spanien i slutet på den här månaden. Vad jag vet är att jag längtar till Miami och att jag ska försöka spara ihop pengar till en resa till Nya Zeeland om ganska så exakt ett år.

Jag började det nya året med att jobba, jag och en kompis pratade om att jobba 75% igår. Jag skulle kunna gå ner i tid på jobbet men jag vill inte, jag vill kunna resa. På tal om att jobba så sliter pizzabagarna röven av sig idag, på nyårsdagen ökar försäljningen av pizza med 160% enligt SVT. Jag köpte ingen puzza idag, jag ska försöka spara så mycket pengar jag kan och då är hämtmat inget alternativ. God fortsättning på det nya året och tack för att du besökt bloggen under 2017.


- Ingen pizza för min del idag, jag åt en igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar