söndag 14 januari 2018

Bokat biljett till 2 Unlimited

För 200 år sedan, när jag var ung, lyssnade jag konstant på eurodance eller eurodisco som jag kallar det för. Artister som Scooter, 2 Brothers On The 4th Floor, Aqua, Culture Beat, DJ Bobo, E-Rotic, Flexx, Maxx, Rollergirl, Sash! och Sonic Dream Collective m.fl. slogs om mina trumhinnor. Men det var E-Type och 2 Unlimited som stack ut, dom släppte den ena hiten efter den andra och deras album klättrade på listorna. Om jag måste välja mellan E-Type och 2 Unlimited så väljer jag 2 Unlimited, deras musik är något bättre. Anitas röst passar perfekt för deras låtar. Tyvärr splittrades 2 Unlimited 1996, året efter dök det upp två kvinnor som kallade sig för 2 Unlimited som inte alls var lika bra som original-medlemmarna. År 2012 återförenades original-medlemmarna och just nu är dom. När krogen Liljan i Borlänge avslöjade att 2 Unlimited ska spela den 27 januari höll jag bokstavligen på att trilla av stolen, idag bokade jag biljetterna till vad som kommer bli årets häftigaste uppträdande.

Mer 2 Unlimited: www.2unlimitedlive.com | Instagram | Twitter | Facebook | Wikipedia

Mina favoritlåtar med 2 Unlimited:

· Be Free Tonight
· Burning Like Fire
· Do What I Like
· Escape In Music
· Face To Face
· Faces
· Here I Go
· Hypnotised
· I Am Ready
· Info Superhighway
· Jump For Joy
· Let The Beat Control Your Body
· Mysterious
· No Limit
· No One
· Nothing Like The Rain
· Sensuality
· The Edge of Heaven
· The Power Age
· The Real Thing
· Tribal Dance
· Turning Into Something Wild
· Twilight Zone
· What's Mine Is Mine

2 kommentarer: