fredag 29 december 2017

Mitt 2017

Det är inte många dagar kvar på det här året nu, ett år som kom att bli ganska så bra för min del. Det viktigaste för mig är att få vara frisk, att kunna jobba så att jag kan få dra iväg på mina resor. På tal om resor så blev det två stycken resor till mitt älskade USA. Den 17 januari flög jag och en vän till Miami, min favoritstad i USA och den 02 oktober flög jag och en vän till Chicago för att två dagar senare påbörja en resa längs med hela Route 66. Den resan är den bästa resan som jag någonsin gjort. Även om mitt år var ett bra år så kom det att överskuggas av det hemska som hände i april då en man kör ihjäl fem människor med hjälp av en lastbil på en av Stockholms gågator. Årets sommarplåga är Jag trodde änglarna fanns med Kamferdrops. 2017 års mest kända och använda ord blev "metoo"

ÖVRIGA ÅR: 2016 | 2015 | 2014

KVARTAL 1:

6 januari
En märklig dag, den här dagen sjönk temperaturen ner till 28 minusgrader, dagen efter var det plusgrader igen.

16 januari
Gick på 5 veckors semester och den 17 januari reste jag till Miami i en vecka.

24 mars
Det blev en tidig inlines-premiär i år, redan den 24 mars hittade jag en gata utan grus som jag kunde åka på.

26 mars
Det blev värmerekord i mars, hela 17 grader varmt bjöd Falun på.



KVARTAL 2:

3 april
Gruset börjar sopas upp och jag kan nu åka inlines över hela stan.

7 april
En fruktansvärt hemsk dag då Stockholm drabbades av ett terrordåd, fem människor omkommer.

21 april
Begravning för min vän och kollega Britt, det blev en jobbig begravning. Vila i frid min vän.

29 april
Jag hatar sport, ändå håller jag på hockeylaget HV71 som gick och vann SM-guld i år. Grattis gubbar!

5 maj
Falun sätter värmerekord, termometern visar 23,9 grader. Resten av sommaren blir kall.

21 maj
En månad efter att HV71 tagit SM-guld så vinner Sverige ishockey-VM. Grattis Sverige!



KVARTAL 3:

8 juli
Den här dagen slutade jag med godis, glass och fikabröd. Jag har nu klarat mig från skiten i över fem månader.



KVARTAL 4:

29 september
Jag köper en iPhone 8 Plus, min femte iPhone. Jag kommer aldrig byta till något annan märke än Apple.

2 oktober
Jag och en vän reser till Chicago. Vi kör hela Route 66, vilket snabbt blir min allra bästa resa.



SPEL 2017:
Resident Evil VII. Betyg: 4/5.
Hitman. Betyg: 2/5.
Horizon: Zero Dawn. Betyg: 3/5.
Assassin’s Creed: Origins. Betyg: 5/5
Full Throttle Remastered. Betyg: 3/5
Uncharted: The Lost Legacy. Betyg: 3/5



BIOFILMER 2017:
‪XXX: The Return of the Xander Ca‬ge. Betyg: 3/5
Superswede: En film om Ronnie Peterson. Betyg: 4/5
American Made. Betyg: 2/5
Borg. Betyg: 4/5
Star Wars VIII: The Last Jedi. Betyg: 4/5



AVLIDNA UNDER 2017:

5 februari
Björn Granath

18 mars
Chuck Berry

22 mars
Sven-Erik Magnusson (Sven-Ingvars)

1 april
Gösta Ekman

23 maj
Roger Moore

9 juni
Adam West (Batman 1966)

27 juni
Michael Nyqvist

31 augusti
Janne "Loffe" Carlsson

10 september
Hans Alfredsson

27 september
Hugh Hefner

2 oktober
Tom Petty

11 november
Ian Wachtmeister

17 november
Rikard Wolff



BLOMMANDE BLOMMOR 2017:

16 mars
Snödroppe.

19 mars
Krokus.

25 mars
Tussilago.

4 april
Maskros.

22 april
Vitsippor




















2 kommentarer: