torsdag 26 oktober 2017

The Founder (DVD)

Jag stod och kollade på nya dvd-filmer idag när blicken föll på filmen The Founder, enligt omslaget skulle det vara någon sorts dokumentär om McDonald’s historia. Intressant tänkte jag och slängde ner filmen i matkorgen. Jag trodde att historien bakom McDonald’s bestod av en enda lång och lycklig väg till dagens gigantiska succé och framgång. Men bakom kulisserna stod två män som var allt annat än lyckliga och den historien är fruktansvärd sorgligt. Filmen överaskar med ett grymt manus och filmen tappar inte tempo en enda sekund. Väldigt bra skådespeleri och man sitter och håller tummarna att filmen aldrig ska ta slut. Filmen berörde mig så pass mycket att jag kommer bojkotta McDonald’s under en längre tid.


- Betyg: 5 av 5 vargar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar