onsdag 16 augusti 2017

Filmen om Ronnie Peterson är här

Dokumentärfilmen "Superswede: En film om Ronnie Peterson" gick upp på tvåhundra biografer i Sverige idag. Det känns fruktansvärt overkligt att det kom en film om Ronnie till slut. Jag har tjatat hål i huvudet på min F1-vän Adam så länge om att jag vill se en film om Ronnie. För två år sedan var jag så betuttad i F1 under 70-talet att jag reste till Monza-banan i Italien, det var på Monza som Ronnie krashade så svårt att han dagen efter dog av sina skador. Idag bokade jag en biobiljett och på lördag får jag äntligen se filmen som jag har drömt om så länge.

Recensioner:
Aftonbladet Nöje | Sydsvenskan | Sveriges Radio | Norrköpings Tidningar


- Filmen om Ronnie hade premiär i kväll
Foto: moviezine.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar