lördag 10 juni 2017

Budgeten för USA-resan i höst

I början på oktober reser jag och en kompis till Chicago, sen ska vi köra till Los Angels via den kända Route 66, en resa på 394 mil. Jag har drömt om att köra på Route 66 sedan 2012 då jag hamnade på den vägen av en slump. Route 66 sträcker sig genom delstaterna Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona och Kalifornien. Hela resan kommer att ta två veckor och jag har suttit och planerat vad allt kommer att kosta. Det blev något billigare än vad jag hade trott, det enda jag hoppas på nu är att dollarn går ner, idag står den i 8,71 kronor.

Flyg: 4000 kronor
Hotell: 9800 kronor
Hyrbil: 2500 kronor
Mat: 6300 kronor
-------------------
Totalt: 22,600 kronor

- Route 66
Foto: resatillusa.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar