lördag 17 december 2016

Fredagen den sextonde december 2016

En hantverkare ville in i min lägenhet och fixa en sak till balkongdörren, jag skrev ett sms till hantverkaren att jag ville vara hemma när han skulle utföra jobbet. Det skulle ta tio minuter att fixa och jag skrev att han kunde dyka upp mellan klockan 12-14 idag fredag. Det passade inte att komma den tiden så jag låste mina båda lås och gick till jobbet. Med andra ord så kom han inte in i min lägenhet. Jag är så jäkla trött på hantverkare som tycker att det är deras rättighet att klampa in i folks lägenheter även om lägenhetsinnehavaren har sagt nej. Jag fick en körning till Edsbyn och där uppe var det snorhalt och kallt, men som tur var fick jag nya Scanian upp dit och den är grymt balanserad i chassiet så det var aldrig några problem med halkan. Jag jobbade fram till 02:30 och efter jobbet träffade jag Ronja en stund, sen gick jag hem och sov.

- Någon har gjort Snorlax i snö. NAW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar