söndag 5 juni 2016

Varghotellet i Järvzoo 2016-06-05

Klockan tre i morse väcktes jag av vargyl och jag har aldrig tidigare blivit väckt på ett trevligare sätt. Jag somnar om och vaknar igen strax före klockan sex, då tar jag systemkameran och går ut för att fota dom morgontrötta vargarna utanför hotellet. Vargarna utanför Varghotellet är tre till antalet och dessa heter Dexter, Carla och Joy. Vargarna i det övre varghägnet heter Isor, Ilka, Laser, Leik och Leo, det var Ilka som hade fått valpar. Sedan går jag och Kim igenom djurparken igen för att röra lite på oss, vi ser myskoxe, renar och ugglor. Det är ganska så kallt ute vid den här tiden, enligt termometern är det bara åtta grader.

Sedan går vi tillbaka till hotellet för att vänta på att klockan ska bli tio så att vi kan checka ut samt handla lite varg-souvenirer, jag köpte två gipsplattor med tassavtryck från varg. Varghotellet gjorde mig inte besviken, snarare tvärtom då man kunde öppna ett litet fönster och på det viset få bättre foton. Att få höra så mycket vargyl på natten var mer än jag vågat hoppats på. Det kostade 3.250 kronor per natt för två vuxna och då ingick frukost, det var lite i det dyraste laget kan jag tycka. Men efter alla bra foton jag tagit och allt vargyl jag hört i natt så var det lätt värt pengarna. Dom bästa rummen är 1, 2 och 3 och dessa ligger på bottenvåningen, det finns fler rum men dessa ligger på andra våningen.

Vargarna i Järvzoo 2016:
Dexter, född 2007 i Polar Zoo, hane.
Carla, född 2006 i Langedrag, tik.
Joy, född 2013 i Järvzoo, tik
Isor, född 2012 i Järvzoo, hane.
Ilka, född 2012 i Ryssland, tik.
Laser, född 2015 i Järvzoo, hane.
Leik, född 2015 i Järvzoo, hane.
Leo, född 2015 i Järvzoo, hane.


- Fantastiskt hotell

- Lika trött som mig

- Ugglor i mossen

- Varg utanför hotellfönstret

- Nyckel till rum ett

- Priser

- Fin skylt

- Vargspår i gips, 380/220 kronor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar