fredag 18 mars 2016

Min favorit när det kommer till OS-invigningar

Det är tydligen OS i Rio i år, jag hatar sport men det hindrar mig inte att gilla saker och ting runtomkring sport. OS-invigningar kan ju vara grymt häftiga till exempel. Som tolvåring satt jag framför familjens tjock-tv för att kolla på OS-invigningen i Los Angeles år 1984 och det slutade med att jag hade både hakan och tungan nere vid knäna. Jag bevittnade det sjukaste jag någonsin hade sett - The Rocket-man. Inget annat OS kom någonsin i närheten av den i Los Angeles 1984. Jag drömde dag och natt om att själv få vara Rocket-man i flera år efter det, därför är OS 1984 i Los Angeles min favorit.

Länk:
https://www.youtube.com/watch?v=QBCetGNwwtM

- Rocket-man från OS i Los Angels 1984

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar