måndag 28 december 2015

I maj reser jag till Miami

Saknaden blev för stor, idag bestämde jag mig för att resa tillbaka till Miami. Just nu ligger en lång och härlig semester i Australien framför mig och det ska bli kul att åka ner igen, samtidigt ligger Miami i bakhuvudet och gnager på mig som en hungrig varg. Jag skulle faktiskt, med lätthet, byta mina fyra veckor i Australien mot en vecka i Miami - så mycket saknar jag Miami. Det brittiska rockbandet The Clash släppte låten "London Calling" år 1979, i mitt fall är det Miami Calling. I maj nästa år reser jag till Miami i en vecka, biljetter och dylikt bokar jag så fort jag kommer hem från Australien i mitten av februari. Det här innebär att jag kommer leva lite snålare under min vistelse i Australien, det blir till exempel inga fler dyra utflykter än dom som redan är bokade och det kommer inte bli några dyra restaurangbesök. Så här ser budgeten för Miami ut nu, jag hoppas att dollarn sjunker från 9.00 kronor som den står i just nu. Jag måste också ansöka om tjänstledigt, något som kommer ruinera mig.

Flyg till Miami tur och retur:
5,100 kronor

Hotell i sju dagar:
10,000 kronor

- Älskade Miami

- Jag saknar Miami

- Jag tar tjänstledigt i en vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar