fredag 27 november 2015

LCHF-pizza

Jag började med LCHF i mars 2014 och jag slutade då att äta bröd och det har jag klarat galant, men inte när jag är ute och reser. Då blir det pizza och hamburgare med bröd. Jag har länge varit sugen på att testa LCHF-pizza och idag slog jag till. Jag for runt stan som en idiot och köpte den ena konstiga ingrediensen efter den andra. Va fan är fiberhusk? Enligt receptet ska denna pizza bara innehålla tre gram kolhydrater, vilket är perfekt för mig.

Recept för 4 portioner

Per portion: 306 kcal, 15 gram protein, 3 gram kh, 25 gram fett

100 g riven västerbottensost eller annan lagrad fet ost...


4 ägg


0,75 dl vispgrädde (eller vatten eller kokosmjölk)


1 msk fiberhusk


0,75 dl mandelmjöl


Lite salt

Vispa ägg, grädde och fiberhusk, mandelmjöl och kokosmjöl med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå ca 5 minuter. 

Fördela degen på en plåt. Grädda i ugn ca 15 minuter i 175 g.

Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 200 g tills osten smält och allt fått fin färg!

Receptet kommer från:
http://56kilo.se/pizza-xtra-allt-lc-lchf/

- Pizzabotten är klar...

- Tacofärs, lök och ost var allt jag hade på...

3 kommentarer:

  1. Har du ätit lchf så länge och inte vet vad fiberhusk är?? :) P brukade dessutom göra en väldigt god lchf pannkaka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! Ja, jag har ingen aning om vad Fiberhusk är :)

      Radera