tisdag 20 oktober 2015

Tisdagen den tjugonde oktober 2015

Jösses vad fort tiden går, det är redan den tjugonde oktober och jag har ingen aning om var september tog vägen. Jag klev upp klockan 13:40 idag, mobillarmet låg och tjöt en bra stund innan jag masade mig upp ur sängen - lika trött som ett trasigt lysrör. Jag tycker verkligen synd om alla som läser den här bloggen, det är samma sak, dag ut och dag in. Jag kliver upp och är trött, jag jobbar och när jag kommer hem så spelar jag tv-spel. Vilket skit-tråkigt liv jag måste leva, samtidigt måste jag ju jobba om jag ska komma iväg på någon resa.

Fast är det värt det? Måste jag resa? Måste jag köpa dom dyraste resorna? Varför kan inte jag åka till Thailand på vintrarna till halva priset? Samtidigt borde jag börja tänka på min pension, det är dags att sätta undan duktigt med pengar varje månad på något konto. Jag skulle vilja kunna åka bort varje vinter när jag är pensionär, det går inte om jag inte pensionsparar. Samtidigt drömmer jag om att resa till Påskön och Nya Zeeland. När jag är hemma i Sverige är jag inte sugen på att resa, men så fort jag sätter foten i något annat land är resa det bästa jag vet. Jag måste ta ett snack med mig själv, det är bara 21 år kvar till pensionen. Panik. Haha.

Efter att jag masade mig upp ur sängen så tog jag en snabb-dusch och sen gick jag till jobbet, idag jobbar jag mellan klockan 14:48 och 23:49 och för ovanlighetens skull gick jag hem och spelade Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

- En bild på en vidrig årstid...

2 kommentarer: