fredag 4 september 2015

Italien-resan 2015-09-04

Bergamo, Italien
Jag har sovit ganska dåligt i natt, madrassen i hotellsängen är slut och så är jag. Vårt hotell ligger dessutom i en vägkorsning och jag som är otroligt lättväckt har typ vaknat av varje bil som passerat utanför fönstret. Dessutom så bor vi nära flygplatsen också. Vid tio-tiden vaknar både jag och Adam, Adam slår på vår stora platt-tv för att kolla på F1, svensken Markus Eriksson syns inte till på banan. Efter att intagit frukost på hotellet så begav vi oss iväg för att kolla in stan, Bergamo ligger otroligt vackert mellan berg och dalar. Väl hemma igen var vi trötta och slut, vi låg och slösurfa ett bra tag. Sen bestämde vi oss för att gå bort till tågstationen för att köpa tågbiljetter till Milano i morgon, när det var klart käkade vi äkta italiensk pizza. Den var riktigt god, sen gick vi till en matbutik och köpte duschtvål. Väl hemma igen blev det mer slösurf och sen somnade jag. Dagens citat: We dont make any children here (Här blir inga barn gjorda)

- Vår stora tv...

- Kanal...

- Vi trappar upp...

- Vackra stengator...

- Bergamo...

- Arkitekturen här nere är sjukt vacker...

- Gästbok på en restaurang...

- Vackra Bergamo...

- Så vacker...

- Gatorna ser ut som våra gamla parkettgolv...

- Smala gator...

- Fräna hus...

- Gamla byggnader...

- Äkta pizza från Italien...

2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Svärmor gillade Bergamo skarpt...undrar om man ska ta och åka dit kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hon varit hit? Spännande :) Ja det är sjukt fint :)

      Radera