onsdag 15 oktober 2014

Ett resminne: Sonny Crocketts båtplats i Miami, USA

Det är den sista december 2013 och klockan är 22 när jag rullar in i Miami, Florida. Vi hade kört många mil för att hinna fira nyår i fantastiska Miami vilket vi också hann göra nere vid ett stort hamnområde med en galleria och en massa marknadsstånd. Eftersom jag är ett stort fan av tv-serien Miami Vice så hade jag googlat kända platser där tv-serien hade spelats in och jag kikade runt i googlemap på den plats som huvudrollsinehavaren Sonny hade haft sin båt. Dagen efter nyårsfirandet tog jag kameran och gick ner till den hamn som jag hade stått och kollat på alla vackra fyrverkerier kvällen. Döm om min förvåning när jag upptäcker att det var just här som Sonny hade haft sin båt i alla fem säsonger av Miami Vice och det låg precis brevid vårt hotell. Jag besökte platsen ofta tack vare alla restauranger och butiker och en eftermiddag frågade jag en båtägare om jag fick komma in på bryggan som hade en stor plåtdörr med taggtråd för att hålla obehöriga (mig) borta från alla lyxbåtar som låg här. Båtägaren, en kvinna, släppte in mig efter att jag hade förklarat för henne om tv-serien. Jag skyndade mig att ta några bilder på platsen samt på mig själv med självutlösaren innan jag skyndade mig därifrån. Platsen var bevakad av tre hamnvakter som jag inte ville komma ikontakt med.

Källa: miamivicelocations.org

- Mitt foto från bryggan

- Bild från: www.miamivicelocations.org...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar