fredag 31 oktober 2014

Äntligen fredag

Äntligen fredag kan man tycka men jag ska jobba hela helgen. Jag vaknade klockan 13 idag och var trött som en skördetröska, med stapplande steg tog jag mig ner till chinarestaurangen för att äta en sen frukost - eller var det en sen lunch? På stan gick majoriteten av alla människor omkring med påsar från systembolaget, precis som vanligt. Hur mycket dricker vi svenskar egentligen? Efter brunchen gick jag in och handlade på Ica och som vanligt så gick det omkring förvirrade människor som hade gått in för att handla men glömt bort varför. På dom fyra minuterna som jag var inne på affären hann jag bli rosenrasande hela åtta gånger. Vad är det för fel på folk? Väl hemma så körde jag igång och spela lite Grand Theft Auto V innan jag började jobbet klockan 20:00.

- Nästan alla gick omkring med påsar från bolaget...

- Mat på chinarestaurangen...

- Den här damen befann sig inne på affären utan att veta varför och gick därför i slowmotion...

- Åker och hämtar Kim...

- Jobbar natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar