måndag 15 september 2014

Orättvisa på jobbet

Det har varit schemasökning på jobbet och idag när jag pratade med personalplaneraren så sa han att det var på håret att jag inte fick det schema som jag sökte till. Jag tyckte det lät märkligt då jag har jobbat här sedan 2003, eller 2001 om man ska gå efter erfarenhet, vilken företaget innan alltid gjorde. Tretton års erfarenhet var nu inte vatten värd och jag var tvungen att ringa upp senare och fråga vad dom gick efter. Svaret blev att har man en stor familj så tar företaget större hänsyn till det än antal år man har. Jag har inga barn eller någon familj och hamnar då alltså långt ner på listan, en lista där jag låg bland toppen innan vi bytte företag. Visst, någonstans kan jag se lite rättvisa i det här systemet, men jag ser också en diskriminering i det här. Vi som inte har barn ska alltså ha sämre arbetsförhållanden. Tack så jävla mycket! Nu fick jag det schema som jag önskade så man ska väl vara glad, men jag kokar när jag tänker på mina andra kollegor som inte har barn. Vad fick dom för schema?

Jag ska poängtera att jag inte är arg på personalplaneraren, han gör ju bara som han blir tillsagd av företaget att göra.

Vargen är förbannad - igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar