tisdag 30 september 2014

En vecka utan läsk

Det var i måndags förra veckan (22/9-14) som jag bestämde mig för att sluta med att dricka läsk. Jag drack över två liter läsk om dagen, ja det stämmer, över två liter! Jag handlade läsk för över hundra kronor om dagen vilken inte håller om jag ska lyckas spara ihop en massa pengar till min språkresa som jag planerar göra i januari 2016. Men att sluta med läsk, som innehåller koffein var inte lätt. Jag började med att bara dricka en burk förra måndagen och slutade helt på tisdagen och idag har jag varit utan läsk i en vecka. Nu lägger jag dom pengarna som jag skulle ha lagt på läsk i en burk istället och det har ramlat in lite pengar redan. Anledningen till att jag slutat med läsk är endast för att spara pengar, inte för att moralkärringarna skriker sig hesa över hur farligt det är med Aspartam, vilket det inte är förstås. 
Fyra-fem sådana här drack jag om dagen. Dom kostar 22 kronor styck!

Man sparar en hel del på att inte dricka läsk. 500 kronor på sex dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar