söndag 14 september 2014

En val-söndag

Söndag och val, nej inte däggdjuret val utan val till riksdag, kommuner och landsting. Jag vaknade klockan 10 av grannes jävla ungar som härjade, ja jävla! Trött som en ursinnig gammal farbror stapplade jag ut för att rösta och klockan 10:35 var allt över. För mig är djuren viktiga och vargfrågan är ju ständigt aktuell, vargslakten måste stoppas! Jag valde att inte rösta på Socialdemokraterna eller Moderaterna då dom är för en vargjakt, så kan det gå när man väljer parti.

Efter att ha röstat så gick jag till Hemköp för att köpa chips till min far. Pappa vill så klart rösta så jag gick och hämtade honom för att gå och rösta. Väl framme vid skolan så stod det en brandbil utanför och inne ljöd brandlarmet, som typisk svensk så knatade vi in och röstade. Jag sa till den man som tar emot kuverten att det märktes att dom brann för det här, vilken lustigkurre man är. När pappas alla kuvert låg i den där lådan kom en man som berättade att det brinner på riktigt och vi måste utrymma, vi var ju redan klara så vi gick ut. Vi vände hem och jag hade en liten pratstund med pappa innan han skulle äta klockan 12, då gick jag ner på stan för att kolla om jag hade vunnit något på den kupong jag köpte här-om-dagen. 48 kronor rikare hade jag blivit under natten vilket gick till läsk. Sen hem och laga matlådor för två veckor framåt. Efter matlagningen blev det GTA V och tvättstugan, allt är sig likt trots valet.

Röstkort 2014

Pepsi Max och valsedlar

Röstar i riksdag, kommun och landsting

En massa chips till pappa

Pepsi Max är min enda drog

Laga mat, ingefära är min favorit

Jag är livrädd för tanterna som bor här. Det är bäst man sköter sig annars väntar dödsstraff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar