måndag 28 juli 2014

En ledig måndag

Jag har jobbat hela helgen och idag fick jag vara ledig. Hur kommer det sig att om man är ledig från jobbet så finns det en heltidstjänst hemma? Jag satte igång att tvätta klockan 07:00 idag och jag kommer väl inte ha "jobbat" klart förän i kväll. Efter tvättstugan for jag till det där förbannade Ikea - igen. Väl hemma igen var det bara att konka och bära upp skiten för att sen åka och tvätta Kims bil. Bilen var inte direkt skitig, men jag har lånat den så mycket på sistånde och nu fick den en guldtvätt. Flugorna försvann i alla fall. Sen hem och montera ihop tv-bänken. Vid 16-tiden ringer Kim och vill ha skjuts hem och eftersom jag hade bilen parkerad framför huset så kör jag och hämtar henne.

Väl hemma igen så var det dags att hämta all tvätt som nu var klar, den var ju inte torr så klart så den får jag hänga. Sen ville Kim hem till min gamla lägenhet och försöka börja städa ur den. Jag hade ingen lust, men vi tömde vidsförrådet och jag fick igop några säckar med brännbart. Sen iväg och beställa mat till Kims barn som var sugna på pizza och kebabrulle. Vi hann med att handla lite i matbutiken på vägen hem också. När vi kom hem så kände jag att nu fick det vara nog med allt farande till höger och vänster och jag monterade klart tv-bänken. Äntligen! Fan vilken fullspäckad dag.

Tvättstuga

Precis i det här ögonblicket kom jag på att jag glömt skruva av antennen - det var så dags då!

Nytvättad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar