fredag 17 januari 2014

Att klara sig undan jetlag

Sydney ligger tio timmar före Sverige, det betyder att jag vill sova vid 14:00 tiden svensk tid. När jag kom hem igår på eftermiddagen så började jag med att packa upp min resväska och plockade in allt där det skulle ligga. Sen tog jag en buss ner på stan och gick och kollade i butiker, redan nu var jag så trött att jag skulle kunna sova i en liten snödriva. 

Sen åkte jag upp till jobbet och pratade min underbara chef. Klockan 19:00 skjutsade han hem mig och jag försökte hålla mig vaken en stund till genom att ta ett varmt bad. Det hade motsatt effekt, klockan 20:00 gick det inte längre att hålla sig vaken. Då var klockan 06:00 på morgonen i Sydney. 

Jag vaknade 06:30 svensk tid i morse och var pigg som en elefant. Jag tror jag klarade det, jag är tillbaka i svensk tid. Tack och lov har jag aldrig haft problem med jetlag. Sen kollade jag mobilen och jag hade fått ett mms från Johanna, här är det:

Tack Johanna, du är rolig du :)
I'll be back...

3 kommentarer: