måndag 15 juli 2013

Handlat mirakelskor på ortoped-butik

Jag har joggat i många år, jag tror jag började år 2000 och i lika många år har jag haft problem med mitt knä. Jag har fått så många råd och tips vad det kan vara. Några har sagt att benen är olika långa, någon har sagt att jag har varit otränad men på senare tid har många sagt löparknä. Löparknä är när senan som går från höften ner till knät ligger och skaver på utsidan av knät. När detta sker så uppstår det friktion i senan som gör något så djävulskt ont och då är det bara att vända om och gå hem. På jobbet har det nyss börjat ett träningsfreak som tipsade mig om att besöka en ortopek-butik. Sagt och gjort och efter att ha fått massor av tips och råd om löparknä så har jag nu köpt ett par löparskor för 1700 kronor, vilket jag inte har råd med egentligen eftersom jag sparar pengar till min resa. Men, hälsan går först! Nu är det ju ingen garanti att bara skorna kommer att hjälpa mig tyvärr. Men det finns mer botemedel att köpa som extra sulor eller knäskydd som avger värme och stöd för senan. Nu ska jag ut och jogga få se hur det går.

- 1700 kronor för ett par löparskor, nu ska jag leva på wellpapp resten av månaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar