torsdag 21 februari 2013

Ikea har blivit sämre

Jag har länge gillat att handla på Ikea, jag gillar deras möbler och det ofta förnuftiga priset som dom sätter på varorna. Men något har hänt, man har börjat jaga billigare underleverantörer och med billigare underleverantörer kommer sämre skruvar, brickor och muttrar. Jag satte ihop två Billybokhyllor för några dagar sen och alla muttrar är nu utbytta till plast. Det resulterade att jag drog sönder några av dom.

I måndags var jag till ett av Ikeas varuhus och handlade gardinstänger och rullgardiner och allt är gjort i plast. Vilken jättetråkig utveckling av deras annars så bra saker. Droppen var när min mor smsade mig nyss, hon berättade att hennes tekopp som hon köpte i måndags har spruckit. Mamma är arg, så arg att hon glömde ett kommatecken samt att hon särskrev. Så här arg är min mamma nu!

2 kommentarer:

  1. Håller med, Kamprads girighet kommer sänka IKEA till botten. Haha, kul beskrivning av din mamma ;)

    SvaraRadera