onsdag 30 januari 2013

Planering inför Australienresan

Jag skjutsade min vän Johan till Arlanda idag, han ska till Australien i fem veckor och det smittade ju av sig på mig trots att det är bara elva månader kvar tills jag planerar att åka. Så nu har jag suttit och funderat på min resplan, hur länge jag ska vara borta och hur mycket pengar som skall sparas. Resplanen spikade jag redan i USA och idag bestämde jag mig för att vara borta sex veckor istället för dom åtta veckor som jag planerade först. Det går helt enkelt åt för mycket semesterdagar och pengar om jag ska lägga till två veckor till. Budgeten per vecka ligger på skyhöga tiotusen kronor per vecka och flygbiljetten går på cirka femtontusen så vi landar på hiskeliga sjuttiofem tusen kronor, det blir till att leva äckligt snålt i flera månader under 2013. Det går att leva på 20-50 kronor per dag, bara man vill. Önska mig lycka till.


Jag landar i Perth (A) för att sen flyga upp till Darwin (B)
Sen flyger jag till mitt hjärtas stad Alice Springs (C)
för att flyga till Sydney (D) Om pengarna och tiden räcker till
så blir det en trip över till Nya Zeeland (E) också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar