lördag 29 december 2012

USA resan 2012-12-29

Mobillarmet väcker mig 07.30, jag är trött. Jag har i och för sig sovit gott med en temperatur runt 23-25 grader inomhus, men det är kallt på mornarna, jag längtar till Miami, det är cirka 25 grader varmt där. Efter att ha tagit en snabbdusch så åker vi från motellet klockan 08.40 för att sen äta frukost på Golden Chick en halvtimme senare. Personalen slarvar bort min beställning och när dom äntligen kommer ut med maten är det fel mat. Men jag klagade inte så det blev en fajitas till frukost idag istället för våfflor.

Klockan 11.45 kommer vi fram till Dallas, vi kör omkring och letar efter boende utanför stan som GPS'en ger oss. Men vi befinner oss i ett slumområde, här finns uteliggare varvat med folk som driver omkring på gatorna utan att se sig för när man kommer åkande. En känsla av otrygghet kommer smygandes och när vi tänkte parkera bilen för att ta en lunch står det en man och glor på oss för att sen stå och flina, ja då lämnar vi Dallas. Det lilla vi var i stan räckte för att jag skulle ogilla den.

Klockan 12.45 är det lunch utanför Dallas på Taco Bell och när klockan slår 16.20 så far vi in i en ny delstat, nämligen Louisiana. Efter att vi åkt omkring ute i bushen på småvägar för att leta efter ett boende så hittar jag en bensinmack, då vi bara har en kvarts tank kvar så tycker jag att det är dags för att tanka. Vi fyller på med 9,370 gallons (34 liter) och för det får vi betala 30 dollar (200 kronor)

Nu är jag less på buschen så jag ber tjejerna knappa in Miami igen så vi kommer ut på Interstate 49 och när vi kommer fram till motorvägen så uppenbarar sig flera hotell, som på beställning. Vi väljer det billigaste av dom tre vi kolla på och det blev Holiday Inn Express Vi går ut och äter hamburgare på ett hamburgehak och sen går vi tillbaka till hotellet där jag tvättar mina kläder. Semester var det ja.

Vi har kört i stort sett hela dagen idag och vi kommer göra det i morgon också, vi vill till Miami och fira nyår där, personligen så tror jag inte att vi hinner. Vi kommer ta sikte på New Orleans i morgon, men jag tror inte vi kommer hinna fram dit heller. Nu är klockan 20.30 och jag ska gå och hämta min tvätt som snart är klar och efter det tänkte jag gå och sova, känner mig trött och sliten. Tur att värmefläkten står på så jag slipper frysa i natt.




Går det ens att köra utan GPS i USA?



Lortgrisen



Mat på Taco Bell



Hotellrummet i natt



Holiday Inn Express i Natchitoches, Louisiana



Vi befinner oss i Natchitoches, Louisiana och vi
tar nu sikte på kustvägen bort mot New Orleans.
Vi har nu kört över 470 mil sen vi tog ut hyrbilen
i San Francisco tisdagen den 18 december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar