lördag 17 november 2012

Varg-safari i grannbyn

Har pratat med en av mina syskon idag som nyligen köpt hus i en av småbyarna utanför stan. Dom flyttade in förra helgen och i veckan hörde dom vargyl. Just nu så hoppar och studsar jag av lycka, så i morgon tar jag med min nya systemkamera och drar ut och gör en snabb husesyn av deras hus för att sen tillbringa resten av eftermiddagen och kvällen i skogen.

Det ska tydligen vara fyra-sex vargar och vargylet var tydligen ett långt yl med olika tonlägen vilket är ylet där vargarna undrar var en varg ur deras flock befinner sig eller att dom söker en till varg till deras flock. Nu tror jag inte att dom söker fler vargar till en så redan stor flock, men om så skulle vara fallet så tror jag att dom saknar en alfatik. Jag kan givetvis ha fel, men jag fick lära mig lite om yl när jag träffade Shaun Ellis i England i somras. Nu sitter jag här och längtar till morgondagen, kommer jag få syn på varg?

4 kommentarer:

  1. :-) När man vill se någon så gömmer de sej bra! Du skulle jobbat den morron som de var på vägen! Men om du ger dej ut i skogen så kommer de att snabbt förflytta sej från det område du är i! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det. Men jag hoppas på att se revir markeringar. Som avföring och sönderriven mark :)

      Radera
  2. Som den exil-kulla jag är så är jag van, eller kanske inte van men i alla fall inte helt ovan, med vargar i närskogarna. Här i GÖteborg är det dock rätt vargfritt
    Men de är enastående vackra
    Ha det bäst
    Emma

    SvaraRadera