måndag 19 november 2012

Måndags tankar

Måndag igen, var sjutton tar helgerna vägen? Jag tycker att man aldrig får känna att man är ledig, bara en massa måsten. Jag har ju i alla fall något att se fram emot om fyra veckor och jag planerar redan min Australien resa för december 2013. I två månader ska jag åka runt och se hela Australien är det tänkt och och om budgeten håller ska jag åka över till Nya Zeeland. Men då blir det ingen semester alls i sommar, vilket kommer bli jobbigt. En annan sak som blir jobbigt är att jag kommer bli tvungen att sätta in åtta tusen i månaden under hela 2013. Det kan gå om jag lever på 50 kronor om dagen, inte köper kläder eller spel. Vi får väl se hur det går. Its all about the money!

2 kommentarer:

  1. Ojojoj...så skulle jag aldrig kunna göra...jag är alldeles för mycket livsnjutare och för mycket här-och-nu-levare för att gå ett helt år och liksom "hålla ut" för att sedan spendera det på en resan. Förvisso lång sådan men nej, det beundrar jag sig om du klarar av. Jag älskar dessutom alla dagar. måndagar är glädjedagar. Det är ju trots allt ingen självklarhet att vi får en måndag till. Så för mig är vardagar kanske ännu bättre än helger. livet blir så smalt om man bara lever ut på helgerna liksom. Jaja nu vädrade jag tankarna lite tror jag
    Ha en fin måndagskväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Kul att lyssna på dina tankar. Tro det eller ej, jag är som du. Men om jag kan snåla ett år för att kunna vara i paradiset i två månader så är det värt det. Ha en bättre måndagskväll :)

      Radera