söndag 18 november 2012

Dom tre bästa Bond-låtarna

Jag hade ju nyss ett James Bond maraton där jag såg alla filmer på raken och det var då jag upptäckte att det har ju gjorts så mycket bra musik till filmerna. Här listar jag mina tre favoriter.

01. A-ha - The Living Daylights
År 1987 hade Bondfilmen The Living Daylights premiär och det blev A-ha som fick äran att göra ledmotivet till den knappt godkända filmen. Men vilken låt.

02. Adele - Skyfall
Ledmotivet till årets Bondfilm "Skyfall" tar hem andra platsen, en riktigt bra låt som låter lite sextiotal. Grymt bra låt som jag aldrig tröttnar på.

03. Duran Duran - A View To A Kill
Här är ytterligare en låt från åttiotalet, Duran Duran gjorde låten "A View To A Kill" till filmen med samma namn som hade premiär år 1985.


Bästa Bondlåten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar