onsdag 19 september 2012

Min favorit sportbil

Jag kommer inte ihåg när jag fick upp ögonen för sportbilar, jag var säkert en snorvalp som hängde med tungan utanför när jag såg den första Porchen eller Corvetten eller vad det nu var. Mitt intresse för sportbilar har följt mig genom hela livet men tyvärr så tycker jag inte att dagens modeller är något att hänga i granen, visst är dom läckra men det är ingen som man faller för direkt. Nej min favorit byggdes på 80-talet faktiskt och det är Lamborghini Countach, det kommer aldrig byggas en så vacker bil igen - tyvärr.

Countachens platta motorhuv och dom råa strålkastarna bildar nästan en stealth liknande front och jag älskar den "vågiga" linje som går från fronten och upp under sidorutorna och bort till motorhuven och dom groteskt vackra bakljusen, dom enorma luftintagen som sitter på båda sidor om motorn och den fläskiga vingen, allt bildar en harmoni i mina ögon. Skulle man kunna vara kär i en sportbil är det nog den här som ligger varmast om hjärtat.


Så otroligt läcker



Finns ingen finare bil



Cannonball Run filmen



Cannonball Run 2 filmen

2 kommentarer:

  1. Hej ensamma-vargen!

    Råkade av en ren slump komma in på din sida, när det gällde favorit bil! Lamborghini Countach!
    Håller absolut med! Det räcker med att se introt på Cannonball filmerna så förstår man poängen med denna brutala maskin.

    Orginalbilarna är ganska dyra! dock.., Men ville bara tipsa dig, om ett alternativ innom rimligare siffror! Kanske kan vara något ting!?..Sök på blocket.se från och med idag.
    sökord: Countach
    Mvh. Mats O. - Prova Design bilen´s ägare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mats! Tack för din kommentar. Det var en fin bil du la ut. Ska blogga om den när jag kommer hem.
      Må så gott /Tompa

      Radera