måndag 30 juli 2012

En fullspäckad helg

Vilken fullspäckad helg det har varit. I lördags påbörjade jag ju mitt lilla gardinprojekt som handlade om att bygga gardinkornisch. Började med att måla dom plankor som jag släpade hem i fredags, att gå med sex meter plank i tre kilometer var varmt och drygt. Varför har jag ingen bil? Jag hann sätta upp en planka innan det var dags för grillfest hos Andreas och Linn, vilket var jätte trevligt. Det kom en 20 personer som alla var jättetrevliga och plötslitgt hade jag lovat en av tjejerna att jag skulle med på danskurs i höst. Hur fasen gick det till? Jag var ju nykter!

I söndags morse fortsatte jag sätta upp den sista plankan och montera kirschstängerna och hade jag vetat det jag vet nu så hade jag aldrig i h*lvete inlett det här projektet för det jävlades redan från start. Jag satte upp plankorna, tog ner dom för pluggen var för klen, upp med plankorna igen för att sedan ta ner dom för det var omöjligt att "klicka" fast gardinstängerna när plankorna satt uppe. Mitt uppe i det här åkte jag till Ikea med min kusin Veronika och handlade handdukar, badrumsmatta, gardinstänger till dörrar, lyktor, lakan och värmeljus förstås. Efter Ikea så var det bara att försöka göra klart hemma och till slut blev jag klar sent på söndag kväll. Det har varit blod, svett och nästan tårar men nu sitter det uppe.

Kostnad:
Målarfärg/pensel - 258 kr
Vinkeljärn/plugg/skruv - 166 kr
Gardinstänger/fäste - 515 kr
Plankor - 80 kr
Totalt - 1019 kr



Grillfest hos Andreas och Linn. Tack snälla ni!



Bära plankor i tre kilometer



Allt detta behövde jag tydligen



Måla


Vinkeljärn i taket



Gardinstångsfäste



Gardinstång på plats bakom plankan



Det är klart



Blev faktiskt helt okej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar