söndag 17 juni 2012

Djurskötare dödad av vargar

Det som absolut inte fick hända har hänt idag på Kolmården, en skötare som var inne bland dom "vilda" vargarna blev attackerad och dödad. Allt är jättetragiskt och mina tankar går till anhöriga till den 30-åriga kvinnan. Tyvär så kommer det här att användas av varghatare i all framtid och nu är väl vargen i våra skogar dömda till döden. Att vargar är rovdjur är det lätt att glömma. Nu var det här kvinnans jobb att sköta om dom, men jag skulle då aldrig gå in i ett hängn med vilda vargar, tigrar eller lejon. Jag klandrar inte kvinnan på något sätt, utan hennes arbetsgivare som lät henne gå in själv. Vila i frid.


Kalla mig dum, men jag skulle gå in igen!
Kolmården 2007

7 kommentarer:

  1. Hm...hur fick du fotona på dej o vargarna om inte inne i ett hängn!

    SvaraRadera
  2. Men det var ju flaskuppfödda...hon hade ju själv varit med o fött upp dem!!!!! Så mindre vild går nog inte att få en varg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade fel, det erkänner jag!
      Men att det är tragiskt är vi nog överens om va?

      Radera
    2. Kan vi väl! ;-) Inte ofta men ok nu!

      Radera
    3. Du ändrar texten vartefter....Först ska du inte gå in i ett hängn...sen var det vilda varga...Sen ska du in dit igen... Hallå!!! Bestäm dej nu! Å mitt råd är håll dej utanför!!!! Kram

      Radera
    4. Det märks att du är kvinna som orkar tjöta! Och Ja, jag skulle lätt gå in igen. Kram

      Radera