onsdag 20 juni 2012

Australien budget

Jag vet inte varför, kanske är det dåliga vädret, men jag började planera min Australien-resa 2013. Har satt upp en sträng budget under nästa år, jag måste spara åtta tusen i månaden om jag ska kunna vara borta tre månader i mitt drömland. Under den första månaden av dom tre blir dem semester sen måste jag ta tjänstledigt dom andra två. Tjänstledig innebär ju ingen lön så jag måste ha pengar till hyran jag har i Sverige. Om jag nu klarar att stoppa undan åtta tusen under hela 2013 så klarar jag av att vara borta i tre månader vilket känns helt underbart. Det kommer bli ett jobbigt år ekonomiskt nästa år, men om man tänker på hur kul det ska bli att åka till Australien så ska det gå.

6 kommentarer:

  1. Öö...ska du spara åtta tusen varje månad? Vad har du för lön? Hmm...man kanske ska bli busschaufför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska bli, jag har 24.155 kronor i grundlön sen tillkommer kväll och natt OB. Kram

      Radera
  2. Med dem få utgifterna och att du lever ensam så kan ju inte de vara några större problem. Du får sluta hänga på VC som tar inträde och börja gå på kingen ;)

    SvaraRadera
  3. Det fixar du! Kläder har du för ett helt kompani så på det behöver du inte lägga något...Som den mästerkock du är så fixar du egen käk...långkok o dyl...:-)

    SvaraRadera