lördag 19 maj 2012

Att förlora en vän

Jag har i många år haft en kollega, tillika jättefin vän som lyssnade när jag behövde prata och fanns där när jag behövde han/hon. Men det går inte att "hota" med att man inte vill vara min vän så fort man har olika åsikter eller stör sig på vissa saker. För olika åsikter har man och det är helt naturligt, men att säga att man inte orkar med mig så fort man är oense om någonting, ja det tär och gör ont och säger man det inte bara en gång utan flera då är det bra. Då ska vi inte vara vänner utan "bara" kollegor. Det är jättetråkigt att det blev så här och jag skulle vilja ha det ogjort, men det känns faktiskt skönt också.


Johhny Cash - Hurt

4 kommentarer:

  1. Ja, ibland måste man göra slut med vänner också, fast det kan vara lika svårt som med en kärlek. *kram*

    SvaraRadera
  2. Sanna ord! Som Annica skrev ovan också att "förlora" en vän kan vara minst lika drygt som kärlek som tar slut - men ibland måste det bara ske, för det inte är äkta. :)

    Och du jag vet inte vad han spelar. Jag har inte spelat Battlefield 3 än så. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni verkar ha så rätt i det. Jag har dock ingen erfarenhet av att förlora en vän.
      Jasså spelar du inte Battlefield? Hmm, illa! ;p

      Radera