fredag 23 mars 2012

Madonna - M.D.N.A.

Ja så kom då dagen då Madonna's nya studio-album M.D.N.A. släpptes men jag kan inte påstå att jag har längtat speciellt mycket efter det. Har hört flera singlar från skivan och det är inte många som jag tycker är bra. Här tänkte jag betygsätta albumet och dess låtar.

Madonna - M.D.N.A. (Deluxe)

(1) Girl Gone Wild
Singel nummer två är det fart i, men den håller ändå inte
Betyg: 3 av 5 vargar

(2) Gang Bang
Den här gillar jag, en party-låt
Betyg: 5 av 5 vargar

(3) I'm addicted
En party-låt som funkar
Betyg: 3 av 5 vargar

(4) Turn up the radio
Nej det här var inget vidare
Betyg: 2 av 5 vargar

(5) Give me all your luving
Första singeln är en besvikelse.
Betyg: 2 av 5 vargar

(6) Some girls
En helt okej party-låt
Betyg: 4 av 5 vargar

(7) Superstar
Ett ord. Skräp
Betyg: 1 av 5 vargar

(8) I dont give a
Nej den funkar inte
Betyg: 2 av 5 vargar

(9) I'm a sinner
Nej usch
Betyg 2 av 5 vargar

(10) Love spent*
Här är en skön låt
Betyg: 5 av 5 vargar

(11) Masterpiece
Lugn och och halvtråkig
Betyg: 3 av 5 vargar

(12) Falling free
Lugn och inget vidare
Betyg: 3 av 5 vargar

(13) Beautiful killer*
Ganska lugn, men jag gillar
Betyg 4 av 5 vargar

(14) If fucked up*
Långsamt tråkig
Betyg: 2 av 5 vargar

(15) B-day song
Nej fy vad hemskt
Betyg 2 av 5 vargar

(16) Best friend*
Helt okej
Betyg: 3 av 5 vargar

(17) Give me all your luving (party rock remix)*
Trots att den har remixats till en partylåt så funkar det inte
Betyg: 3 av 5 vargar

Snittbetyg: 2.8 av 5 vargar
*Bonus spår på Deluxe-utgåvan


Madonna - MDNA

4 kommentarer:

  1. Jag älskar flera av låtarna. SKa lyssna på hela albumet snart. Och köpa det, så klart. Någon dag. :D

    Och du. Din kommentar "Haha, av sånna stora ollon får man verkligen ont i rumpan av", hahaha. Åh vad jag skrattade. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag fick dig och skratta. Vi dalmas är ju för jävla roliga ;)

      Radera
  2. Och du, nattuggla (eller morgonmänniska?!), tishan är köpt på Lager 157, sen har jag klippt till ärmarna lite själv och så. Tyckte ärmarna var lite för långa och ville ha en mer linnetischa. :))

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nattuggla så klart. Trivs bäst i vargtimmen om du förstår :) Du borde bli kläd-designer :)

    SvaraRadera