torsdag 26 januari 2012

Ny tv

Var iväg med syster Susanne's pojkvän Per och handlade en ny tv idag. Jag har i och för sig en platt-tv redan, men den är på "bara" fyrtio tum och fyra år gammal och räknas nästan som en tjock-tv så jag ville byta upp mig lite. Hittade en Sony 46 tummare på Expert för under nio tusen så jag slog till. Köpte väggfäste också men när jag kom hem så visade det sig att Hdmi-uttagen sitter galet så nu måste jag köpa vinklade Hdmi-kablar vilket är lite dyrt - och drygt! Nåja, tv'n är vacker och stor.

Tack till Per S. för hjälpen

4 kommentarer:

  1. 46 tum.....inte mycket att hänga i julgranen :)

    SvaraRadera
  2. Haha "bara" 40 tum? Jag är inte så väldigt bra på såntdär men vår TV är 80 cm (diagonalt), enigt nån konverterare jag hitta så är det 32 tum och så är den minst 5 år gammal.
    Jag som tycker den duger bra och så tycker du att du måste köpa en ny ^^ Du är ju mer prylbög än vad jag är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kanske stämmer. Jag kollar redan på en 55 tummare ;)

      Radera