måndag 30 januari 2012

En häktisk måndag

Det började med att min kära mor ringer och väcker mig klockan nio för avfärd mot Ikea. Handlar prylar och annat som man inte är i behov av och det landar på sjuhundrafem kronor, sen går vi tillbaka in för att äta och när vi ätit klart vill min mor handla igen och jag vill ju inte vara sämre så nu handlar jag för över trehundar kronor. Suck vad lätt det är att spendera pengar på Ikea och tid, för när vi var klara var klockan redan två.

På hemvägen vill min mor in till ÖoB för att handla mer och jag faller för frestelsen jag med och det slutar att jag har köpt en slagborr för över trehundra, i och för sig så var jag i kraftigt behov av en slagborr då jag försökt låna en av bovärden utan resultat. Fuck you bovärden!

Klockan var tre när jag kom hem så jag började att använda min slagborr direkt, måste få upp min nya tv på väggen. Tänk vad svårt det är att få saker och ting rakt, jag hade dubbla vattenpass och jag hade en tummstock men lik förbannat blir det flera milimeter snett, fick lov att lägga i tre brickor under tvfästet så det blev rakt. Sen när jag fått dit el-listen som ska täcka alla fula sladdar så upptäcker jag att en hdmi-kabel är för kort, så jag måste handla en ny. Typiskt!


Väggfäste på sniskan



Kabel-listen på plats



Blev bra till slut


Vid halv fem tiden ringer kollegan Janne som jag sålt min gamla tv till och han är snart här så jag släppte allt vad verktyg och borrmaskin heter och efter Janne hämtat tv'n så rusar jag till Expert för att inhandla en hdmi-kabel. Oj vad många, fina, och dyra kablar det finns på Expert, hittade en fem meters för åtta hundra kronor, men jag kände han i kassan så jag lyckas pruta tvåhundra, men då hittar jag en internetkabel för tvåhundra så det blev ju samma pris i alla fall - typ.

När jag är klar på Expert så är klockan kvart över fem. Kvart över fem!? Jag ska ju möta syrrans kille Per vid halvsex-tiden hemma hos mig för vi ska åka och se på bio. Shit, jag blir tvungen att springa hela vägen hem. Väl hemma så står Per och väntar så det var ju i rätt tid jag kom hem.

Hoppar in i bilen och åker till biografen och ser "Mission Impossible 4: Ghost Protocol" för andra gången. Det känns som om filmen är lite bättre den här gången. På bion ramlar det in en kille som väljer att sätta sig längst fram i mitten i salongen, trots att vi är fem personer. Varför sätter han sig där och inte längst bak, han kommer nog ha nackspärr i morgon.

Väl hemma så väntar kaoset, kopplar ihop den nya hdmi-kabeln, drar den nya internet-kabeln, flyttar tillbaka tvbänken, dammsuger och torkar golv. Just nu håller jag på att packa upp alla papperskassar från Ikea, vilket är det roligaste jag vet. Snacka om julafton. Klockan är 23.50 och nu är jag klar i vardagsrummet/sovrummet, jag får ta hallen i morgon, för där står allt skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar