fredag 5 augusti 2011

När blir jag en massmördare?

Ingen har väl missat att alla Coop's butiker i Norge har plockat bort alla krigs-spel ur hyllorna den här veckan.. Tidningarna har skrivit flera artiklar om att Anders Behring Breivik spelade datorspel på fritiden. Anders lär till och med ha tagit ledigt från jobbet bara för att spela datorspel. Det har jag med gjort och jag är inte ensam. Tidningarna skriver också att Anders blev en terrorist och massmördare på grund av spelet World of Warcraft.

Jag kan inte annat än att gapskratta åt dessa tokerier som media lägger ner sin tid på, var det på tidningarna alla moralkärringar från 80-talet hamnade på? Jag har spelat tv och dator-spel dagligen sedan 1986 och se hur det gick för mig. Nu sitter jag här och väntar på att jag ska sakta förvandlas till en massmördare och terrorist, undrar om jag hinner spela lite mer datorspel först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar