lördag 30 juli 2011

I FAK's tjänst

Lördagen bjöd på att köra terrängbil 13 åt Frivilliga Automobil Kåren (FAK). Hela 18 stycken skulle till Älvdalen och Trängslet. Fick ingen sovmorgon idag heller utan det blev en Red Bull och en macka till frukost. Väl på plats så delades det ut nycklar till bilarna och vi blev två i nästan alla bilar. Det var ju lite tråkigt för det var så roligt att köra.






Nåja, vi for iväg runt halv elva och efter ett par timmar blev det lunch och jag tog en grillbit med pommes. Tänk att bli bjuden på mat och få betalt för att köra lite militärfordon.



Klockan blev kvart över tre på eftermiddagen innan vi kom fram till Trängslet, sen for vi runt lite och tittade på den fantastiska miljön som Älvdalen bjuder på, helt fantastiskt vad vackert det var på vissa ställen.





Klockan hann bli 18.00 innan jag var hemma och jag fick umgås lite med älsklingen, vi drog till Statoil och när vi passerade Max så stod det en skit-grym Peterbuilt på parkeringen som jag var tvungen att foto. Men nu ska min älskling jobba och jag sitter här med flera ton tvätt som ska tvättas, sen blir det nog att gå och sova, det har varit en lång dag. Tack till FAK för en fantastisk dag.

2 kommentarer: