onsdag 15 juli 2015

SE-JID

Helikoptrar ligger mig varmt om hjärtat och har så gjort i många herrans år. Höjdpunkten i mitt helikopter intresse skedde på flygahowen i Dala-Järna för några år sedan då jag fick flyga/styra en helikopter i några minuter. Jag passar alltid  på att fota helikoptrar när chansen erbjuds, vilket inte är ofta i den här stan. Uppsalas landsting har en blå Eurocopter AS 365 N3 Dauphin som jag hade turen att fota igår. På onsdag nästa vecka ska jag fota en Bell JetRanger 206, men det är då det. Så här kommer lite foton på SE-JID.

Mer info här:
www.nordicrotors.com/SE-JID

SE-HUB hittar du här:
http://ensamma-vargen.blogspot.se/2015/05/bell-206l-3-long-ranger-iii.html?m=1

- Stilig...

- Fet...

- Topfart: 306 km/h...

- 13,73 meter lång...

- Bakre rotorn är inbyggd och är mycket säkrare...

- Avancerad teknik...

- Mörkt rotorblad mot blå himmel...

- Den lilla "kroken" undertill är till för att det inte ska uppstå skador på resten av helikoptern om piloten råkar nudda marken med bommen vid landning...

- Snabb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar